yorgan

hafıza biriktirme çabası

Pazar, Mart 19, 2006

Ok Computer!

# Bilgisayar, kullanımında yoğun ihtiyat icap ettiren bir edevat. Yetiştirmen gereken bir işin için kullanmaktasın ama bir de bakmışsın sayfalar arasında sörftesin, hepsi de daha başka ilginç konulara/sayfalara linkler içeriyor. Daldan dala, heyecan verici yeni teknolojiler, programlama dilleri, ses üretim teknikleri... Bugün bu süreci analiz etmek istedim. Ama ne zaman dalıp gittiğini, irademin kaybolduğunu fark edemedim. Sürüklendiğimi sonradan fark ettim.

# Şöyle bir tablo elde ettim, bugünkü ilk dal-budağımda:

> dexigner yahoogroup
-> www.3dunya.com
--> www.highend3d.com
---> Pixologic Zbrush (http://pixologic.com/home/home.shtml)
----> E-Mule: download Zbrush

# Bu Zbrush, arabirim ve modellemeye bakış açılarından geleneksel paradigmalardan farklı bir program. ArtRage'de mesela boyalar canvas'ın üzerinde birikiyordu. Burada sürekli bir z bileşeni (ekrandan dışarıya doğru) var. Ayrıca 3D modeller, hamurdan yoğruluyormuş gibi oluşturuluyor vs.

# Başka bir dal-budak da beni Lemur'a ulaştırdı.

> Pure Data External Repository (http://pure-data.sourceforge.net)
-> Pd-extended (download 50 MB)
-> Pd-externals (download 2 MB)-> OpenSound Control Home Page (http://www.cnmat.berkeley.edu/OpenSoundControl/)
--> soda works (www.soda.co.uk)
--> http://www.cnmat.berkeley.edu/Research/NIME2003/NIME03_Wright.pdf
---> http://www.mat.ucsb.edu/~c.ramakr/illposed/javaosc.html
--> Kroonde Gamma: a 16-sensor, wireless UDP interface (http://www.cycling74.com/products/kroonde)
---> Sensors (http://www.la-kitchen.fr/kitchenlab/sensors.pdf)
--> Lemur (http://www.jazzmutant.com/) !!!

# PureData'ya başladım. Alpar Hoca'yla Puckette'in "Theory and Techniques of Electronic Music" kitabını okuyoruz. (Spring break'te beni Puckette'in yanına göndermek istedi. Yazışacaklarmış adamla. Meraklar içerisindeyim. Oraya gidince ne diyeceğim ki adama? Hiçim şu anda, Puckette'se Tanrı gibi bir şey. Putnam'da birinci olmuş, Pd'yi yazmış vs. (Aklımda bazı fikirler var ama çok soyutlar. Yani "şöyle bir şey olsa ne de güzel olur" ile atılacak, ufak da olsa, ilk somut adıma karar vermek arasında dağlar kadar fark var. "Orthogonal olmayan vector ve function space'ler acep ne işe yararlar?" mesela altından mühim işler çıkartabilecek bir soru. Ama işte uygulamaya dökmeden çok değersiz olur ve konu üzerinde düşünebilecek kadar matematik hakimiyetim bile yok. "Notaların hep bir bağlam içinde oluşları" da ok mühim bence. Basit controller'lı synth'lerin kulağa sıkan sesler üretmelerindeki ana etkenlerden biri bu. Notalar hep yalnız başına varolan sesler gibi. Oysa gitarda/kemanda bir notanın, bir melodi dizisi içinde mi geldiği, dizinin başında mı ortasında mı sonunda mı olduğu, akor içinde mi duyulduğu, mute'u, bend'i vs.'nin olup olmadığı, parçanın o anki coşkusu, dinamiği vs. bir sürü şey çok önemli. "Üretilecek tonlarda bu tınısal zenginliğe dikkat edilmeli mesela." diyorum ama işte iş uygulamaya gelince basitçe sinüzoidler toplamak yahut en basitinden FM sentezlemek dışında bir üreteç yapamadım henüz.)) Örnekler Pd'den verilmiş. Bayağı faydalı oldu. Csound'tan sonra biraz garip geldi, grafik arabirim, kablolar vs. çoğalınca kontrol kaybı hissi yaşadım. Sonuç itibariyle aynı işi yapıyorlar ama en başta üretim yolları çok farklı. İkinci bir araç olarak da Pd'yi kullanmaya karar verdim.

# Ya işte, bir anda elegeçiriveriyor bilgisayar beni. O yüzden aslında sürekli açık oluşundan endişe ediyorum bazen. Kapandığı zaman odada olunca ferahlıyorum. Her an mail kutuma, downloadlarıma bakmak vs. için başına oturabilir ve kalakalabilirim. MSN'i açmamak da yeterli bir önlem değil.
# Bunu bırakıp da en rahat yaptığım iş kitap okumak. "Robinson Crousoe"dan sonra "Don Quijote"a (Don Kişot değil efendi Don Kihote. Nasıl ki Poincare'yi Poinkeyr değil de Puankare okuyorsan bunu da doğru okuyuver) başladım. Ama o başka bir entry'nin konusu.
# Ama kitaba geçince de sonuçta bilgisayardaki işimi yapamamış oluyorum. Aklıma gelen çözüm yapılacak işi kafada iyice oturtmadan, tasarım işlerini kağıt üzerinde halletmeden bilgisayarın başına geçmemek. Evet, hiç bana göre değil. Hep böyle yapsaydım bugün OSC'yi (OpenSound Control), Lemur'u ve Zbrush'ı bilemezdim. ay aman öf.

0 Comments:

Yorum Gönder

<< Home